poniedziałek, 28 lipca 2014

TO CHCEMY ZOBACZYĆ cz.1 Kanion Antylopy





HELLO  (⌒ω⌒)ノ


No to zaczynamy naszą serię zatytułowaną "TO CHCEMY ZOBACZYĆ". A miejsce, które właśnie opiszę, jest dla mnie bardzo ważne, ponieważ właśnie jego zdjęcie było jednym z tych, które zainspirowały mnie do marzeń o podróżach. (Nie wiesz o co chodzi? Zapraszam tutaj!)


Na pewno każdy słyszał o amerykańskim Wielkim Kanionie Kolorado. Lecz mnie z pewnością bardziej zafascynował...


KANION ANTYLOPY !

  


Kanion Antylopy, zwany również Kanionem Korkociągu znajduje się w Ameryce, w stanie Arizona, na terenie rezerwatu plemienia Nawaho. 


Dokładne położenie Kanionu Antylopy na mapie Ameryki


Swój wygląd zawdzięcza temu, że przez miliony lat skała piaskowca była wymywana przez powodzie błyskawiczne.


Nie dziwi mnie także fakt, że kanion ten jest jednym z najczęściej fotografowanych obiektów przyrodniczych w południowej części USA.


CIEKAWOSTKI

  • Wjazd na obszar Kanionu wymaga zgody plemienia Nawaho
  • Najlepszą porą na zwiedzanie Kanionu są godziny przedpołudniowe. To właśnie wtedy można zaobserwować charakterystyczny snop światła wpadający przez szczyt Antelope
  •  Kanion nawiedzają tzw. "powodzie błyskawiczne".
    W dniu 12 sierpnia 1997 roku tego typu powódź spowodowana gwałtowną burzą z piorunami, doprowadziła do śmierci jedenastu turystów.


Kto chciałby się tam wybrać? Ja na pewno! :-D



UWAGA! 
DODATKOWE MATERIAŁY DLA ZAINTERESOWANYCH* :-D



*Ponieważ wiadomą rzeczą jest fakt, iż jednych miejsca przeze mnie przedstawione zainteresują bardziej, a innych mniej, nie będę tutaj zamieszczała wszystkich informacji na ich temat. Jeśli spodobał ci się jednak "cud natury" opisany w poście, linki zamieszczane pod notatką "DODATKOWE MATERIAŁY DLA ZAINTERESOWANYCH" pozwolą Ci na bliższe zapoznanie się z tym miejscem. Serdecznie zapraszam! :-)   





To tyle na temat tego spektakularnego amerykańskiego kanionu. Mam nadzieję, że się spodobało. 



Chciałabym przypomnieć i zachęcić was, do wpisywania w komentarzach waszych własnych propozycji pięknych miejsc, jedynych w swoim rodzaju, o których chętnie byście przeczytali.




W podróżniczym nastroju,
żegnam was,
♥ MASAMI ♥







 źródła:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz