środa, 16 lipca 2014

Świnki morskie, czyli krótko o tych niezwykłych gryzoniach.

Jedna z moich świnek morskich


Chyba większość z nas zawsze marzyła o swoim własnym pupilku. Niektórzy są miłośnikami psów, kotów i wielu innych domowych zwierzątek. Dziś chciałabym zwrócić uwagę na przemiłe gryzonie, jakimi są…. Świnki morskie.




Przedstawię teraz parę zalet, jak i wad tych zwierzątek:

Zalety:
  • aktywne w dzień
  • ładne i towarzyskie
  • niewielkie wymagania dotyczące karmienia i mieszkania

Wady:
  • są chorobliwe
  • szybko zanieczyszczają klatkę (zależy od jej wielkości)
  • wydają głośne, czasem irytujące dźwięki
 

Guinea pig graphics 


Są one bardzo towarzyskie, a co najważniejsze, są jednymi z nielicznych gryzoni, które na prawdę lubią być noszone, głaskane i pieszczone.

Sama posiadam aktualnie dwie świnki, lecz z ich poprzednikami przeżyłam bardzo wiele, bo i problemy z ząbkami, zapalenie płuc, jak i …. niespodziewaną ciąże. Pomimo tego robiłam co mogłam aby je uratować, byłam z nimi do końca ich dni, jednak niektórych rzeczy nie da się ominąć. Tak miało być.




 

Dla mnie świnki są przede wszystkim przyjaciółmi, zwierzątkami, które na prawdę potrafią poprawić humor. Bardzo łatwo można się do nich przyzwyczaić. Kiedy świnka „przechodzi za tęczowy mostek” ( to przenośny opis śmierci ;) ) jest to ogromny cios dla właściciela, co oznacza prawdziwą, przyjazną więź pomiędzy nimi.

Myślę, że na początek tyle wystarczy,  wkrótce być może pojawią się inne informacje i ciekawostki na temat tych niezwykłych zwierzątek.


Pozdrawiam,
MORSKA :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz