piątek, 18 lipca 2014

O podróżach słów kilka

 


Witajcie znów!

A więc obiecałam, że post będzie o czymś innym niż książki. No dobra, pozwalam wam na chwilę wytchnienia. Ale po prostu to tak zajmujący i obszerny temat, że można by było tylko pisać, pisać, pisać... :-D


Są wakacje, są upały (które kocham, bo bez nich wakacje nie były by wakacjami), pojawiają się także plany na wyjazdy i wycieczki. Najczęściej jedziemy gdzieś, aby zwyczajnie odpocząć. Chociaż niektórzy mimo wszystko chcą więcej. Niespieszno im z powrotem w rodzinne strony.


Jak to się dzieje, że fascynuje nas cały świat? Chcemy znaleźć się wszędzie, gdzie to możliwe? Wszędzie gdzie jest pięknie?


Po prostu. Moje marzenia dotyczące podróży zaczęły się dosyć nietypowo. Z nudów wzięłam do ręki encyklopedię i zaczęłam oglądać zdjęcia. Wtedy właśnie doszłam do momentu, w którym prezentowano każdy kontynent. Nie czytałam, tylko podziwiałam. Nie mogłam uwierzyć w to co widzę na zdjęciach. 




ŚWIAT JEST PIĘKNY. CHCĘ GO ZOBACZYĆ. CHCĘ BYĆ WSZĘDZIE. PODZIWIAĆ WIDOKI, OBSERWOWAĆ ZWIERZĘTA, ZWIEDZAĆ STARE BUDOWLE, POZNAWAĆ LUDZI I PRZEŻYWAĆ PRZYGODY. NIESAMOWITE PRZYGODY.



  


Od tego czasu skupiłam się na marzeniach. Na planowaniu swojej przyszłości. Wszystko pod odpowiednim kątem, aby pozwolić sobie na poznanie każdego skrawka naszej planety. 


Motywacją są dla mnie ludzie, którzy pokazują, że to wszystko jest możliwe do realizacji. Dzięki nim w pełni świadomie chcę osiągnąć swoje cele i wierzę, że mi się uda. Czytam wiele książek o tematyce podróżniczej, aby przybliżyć sobie choć troszeczkę realia panujące w innych krajach. Pomocne jest również pismo  "National Geographic. Traveller" które gorąco polecam każdemu, kto interesuje się tematem podróży. Piękne zdjęcia i ciekawe artykuły, które pokazują nam różnorodność naszej planety.


Cały czas odkrywam coraz to nowsze miejsca, które zamierzam odwiedzić w przyszłości. Chciałabym tutaj nadmienić, że nie patrzę jedynie na piękno otoczenia, lecz na ludzi. Na kulturę, która wszędzie jest inna, niepowtarzalna. Niezwykła.

japoński taniec yosakoi



Miejsc godnych polecenia jest wiele... Ale w tym poście chciałam się skupić na całej idei zwiedzania świata, widzianej z mojej perspektywy. 


O wyjątkowych krajach, jedynych w swoim rodzaju kulturach oraz mało znanych, urokliwych miejscach na pewno jeszcze napiszę.


Więc gorąco zachęcam was wszystkich do zaglądania na bloga i zostawiania po sobie komentarzy ;)


 
Dziękuję za uwagę i pozdrawiam,
podróżniczka w wyobraźni,
♥ MASAMI ♥





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz